CAMPANIILE PUBLICITARE: PROMOȚII ȘI CONCURSURI (IV)
19nov.

CAMPANIILE PUBLICITARE: PROMOȚII ȘI CONCURSURI (IV)

I. Introducere Campaniile publicitare sau promoționale sunt în trend în perioada aceasta (a trecut Black Friday, acum urmează post-Black Friday sales, apoi reducerile de sărbători și tot așa). În legislația română nu vom găsi reglementată aceste campanii ca atare, ele având niște denumiri destul de neuzuale din perspectiva mea. Campaniile promoționale sunt reglementate de Ordonanța […]

TERMENII ȘI CONDIȚIILE UNUI SITE WEB ȘI DREPTURILE CONSUMATORULUI ÎN COMERȚUL ONLINE (III)
11nov.

TERMENII ȘI CONDIȚIILE UNUI SITE WEB ȘI DREPTURILE CONSUMATORULUI ÎN COMERȚUL ONLINE (III)

I. Introducere Un subiect dezbătut este dreptul consumatorilor în cazul încheierii contractelor la distanță (de tipul comenzi plasate pe eMag sau alte asemenea site-uri) și obligațiile corelative ale comercianților. Fiind o discuție atât de amplă, atenția din prezentul articol va fi concentrată asupra cum trebuie să arate termenii și condițiile unui site web și drepturile […]

PRACTICILE COMERCIALE INCORECTE (II)
28oct.

PRACTICILE COMERCIALE INCORECTE (II)

 I. Introducere Continuăm cu articole dedicate consumatorului și, gândindu-mă la multitudinea de oferta cu care vom fi bombardați de Black Friday, oportun ar fi și un material despre practici comerciale incorecte (pe care unii dintre voi le cunosc sub denumirea de practici comerciale înșelătoare sau practici comerciale agresive, dar detaliem imediat). Trebuie știut că atunci […]

CONSUMATORUL (I)
13oct.

CONSUMATORUL (I)

I. Introducere: cadrul legislativ român Dacă la începutul dezvoltării economiilor de piață focusul era pe impunerea unor măsuri pentru a asigura dezvoltarea și întărirea producției de bunuri și servicii (deci pe ofertă), treptat, s-a observat că piața nu există, de fapt, fără cerere și că, pe cale de consecință, se impune și implementarea unor măsuri […]

4 MOTIVE PENTRU ANULAREA UNEI AMENZI. STUDIU DE CAZ ANPC
19mart.

4 MOTIVE PENTRU ANULAREA UNEI AMENZI. STUDIU DE CAZ ANPC

I. Context Antreprenorii își pun constant probleme de tipul „ce autorizație sau aviz îmi trebuie pentru activitatea X” sau „este legal să fac lucrul acesta în maniera aceasta?” de teama de a nu primi o amendă sau alt tip de sancțiune contravențională. Dacă ne uităm pe grupurile dedicate antreprenorilor pe diversele rețele de socializare vom […]

INFRACȚIUNEA DE FALS INFORMATIC
09mart.

INFRACȚIUNEA DE FALS INFORMATIC

I. Context: Printre atribuțiile Înaltei Curți de Casație și Justiție se numără și aceea de pronunțare a unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. Practic, prin această procedură, se urmărește clarificarea unei chestiuni de interpretare a normei juridice într-un anumit context (întrebările adresate Înaltei Curți sună cam așa: „este aplicabil articolul X în […]

COMPENSAREA ȘI ORDINUL DE COMPENSARE
09mart.

COMPENSAREA ȘI ORDINUL DE COMPENSARE

I. Context În circumstanțele create de COVID-19 tot mai mulți antreprenori își pun problema să economisească și să-și salveze afacerea de colaps. Cum practica în afaceri este să apelezi tot la un cocontractant de-al tău în momentul în care se dorește prestarea unor servicii, antreprenorii agreează stingerea datoriilor reciproce prin compensarea acestora (cu sau fără […]

#freeBritney, CONSERVATORSHIP ȘI INTERZISUL JUDECĂTORESC
22feb.

#freeBritney, CONSERVATORSHIP ȘI INTERZISUL JUDECĂTORESC

I. Context Publicația americană, The New York Times, a scos de câteva zile un documentar intitulat Framing Britney, documentar în care ni se releva anumite aspecte din viața lui Britney Spears; ascensiunea și decăderea ei, plus tot ce se regăsea între cele două: misoginismul, hărțuirea la care era supusă din partea paparazzilor, problemele psihice, divergențele […]

AVANTAJELE ÎNREGISTRĂRII UNEI MĂRCI
24iun.

AVANTAJELE ÎNREGISTRĂRII UNEI MĂRCI

După ce ați citit despre procedura de înregistrare a unei mărci, probabil vă întrebați de ce v-ați bate capul cu înregistrarea acesteia, având în vedere faptul că totul durează, este complicat și poate fi chiar costisitor. În continuare voi prezenta avantajele înregistrării unei mărci. În primul rând, veți avea vocația de a transmite/vinde dreptul asupra […]

PROCEDURA DE ÎNREGISTRARE A MĂRCII LA OSIM
14iun.

PROCEDURA DE ÎNREGISTRARE A MĂRCII LA OSIM

I. Context Prin ce se poate diferenția un brand de un altul? Ei bine, răspunsul este unul pe cât de poate de simplu, prin marcă. Cu toții am auzit de conceputul de „marcă înregistrată”, iar în cele ce urmează vreau să vă prezint procedura pentru înregistrarea unei mărci la OSIM. Nevoia de protecție și stabilirea […]