Avantajele înregistrării unei mărci

După ce ați citit despre procedura de înregistrare a unei mărci, probabil vă întrebați de ce v-ați bate capul cu înregistrarea acesteia, având în vedere faptul că totul durează, este complicat și poate fi chiar costisitor. În continuare voi prezenta avantajele înregistrării unei mărci.

În primul rând, veți avea vocația de a transmite/vinde dreptul asupra mărcii prin licență sau cesiune, pe toată perioada în care acesta se bucură de protecție.

În al doilea rând (și cel mai important) protecția afacerii, produsului, serviciilor etc.. Dacă ați muncit foarte mulți ani pentru a pune pe picioare o afacere, care ulterior a ajuns să prindă tot mai multă popularitate, vreți să vă asigurați că buna reputație a afacerii sau produsului pe care îl vindeți nu este afectată în vreun fel.

Un astfel de scenariu este când nu au fost realizate formalitățile de mai sus, iar o altă entitate pur și simplu își însușește munca ta, înregistrează marca și poate provoca tot felul de dificultăți.

Apoi am observat o tendință în rândul investitorilor interesați de a achiziționa o afacere de a se interesa și dacă afacerea are actele în regulă în privința drepturilor de proprietate intelectuală (deci inclusiv a mărcii). Cu privire la marcă este deosebit de importantă protecția acesteia dacă intenția dumneavoastră este de a franciza afacerea.

Nu în ultimul rând, înregistrarea mărcii vă va ajuta să vă protejați și împotriva unor acțiuni neloiale ale competitorilor. Astfel, puteți demara o serie de acțiuni în instanță prin care să solicitați protecția dreptului dumneavoastră în cazul:

  1. folosirii unui semn identic cu marca, pentru produse sau servicii identice celor pentru care marca a fost înregistrată;
  2. folosirii unui semn pentru care, datorită faptului că este identic sau asemănător cu o marca şi din cauză că produsele sau serviciile cărora li se aplică marca sunt identice sau similare, există un risc de confuzie în percepţia publicului, incluzând riscul de asociere între semn şi marcă;
  3. folosirii unui semn identic sau asemănător cu marca, pentru produse sau pentru servicii diferite de cele pentru care marca este înregistrată, când aceasta din urmă a dobândit un renume în România şi dacă folosirea fără drept a semnului ar fi în detrimentul caracterului distinctiv al mărcii ori în detrimentul renumelui acesteia.

În final, titularul mărcii poate cere să fie interzise terţilor, în special, următoarele acte:

  1. aplicarea semnului pe produse sau pe ambalaje;
  2. oferirea produselor sau comercializarea ori deţinerea lor în acest scop sau, după caz, oferirea sau prestarea serviciilor sub acest semn;
  3. punerea în liberă circulaţie, exportul, importul, plasarea sub un regim vamal suspensiv sau economic, precum şi acordarea oricărei alte destinaţii vamale produselor sub acest semn;
  4. utilizarea semnului pe documente sau pentru publicitate.

Pe scurt avantajele investirii într-o marcă sunt:

  1. Poate afacerea nu merge, sau poate merge atât de bine încât vrei să acorzi dreptul unor terți de a-ți folosi marca; indiferent de caz ai dreptul de a vinde dreptul asupra mărcii prin licență sau cesiune, pe toată perioada în care acesta se bucură de protecție; ai oricum acest drept, dar niciun investitor nu va vrea să cumpere un drept de proprietate intelectuală neprotejat la OSIM;
  2. Un potențial investitor în afacerea ta va cere inclusiv informații cu privire la drepturile de proprietate intelectuală, iar pentru unii este deal breaker lipsa protecției mărcii;
  3. Îți poți proteja afacerea de eventuale practici neloiale provenite de la competitori și chiar interzicerea acestora de a vă folosi marca în asociere cu produsele lor (incomparabile calitativ cu produsele tale).

Sper că acest material v-a putut fi de folos și v-a convins de ce este util să vă asigurați și să vă protejați afacerea pe toate fronturile.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *